Ett sista inlägg

Jag har lovat alla mina (få) kära läsare ett sista inlägg. Det har tagit sin tid men här kommer det. Anledningen till att bloggen är kvar men oanvänd är för att jag och ni ska kunna titta tillbaka på vad jag och alla min vänner egentligen gjorde i London. Men detta blir det sista jag skriver. Bloggen ska handla om livet i London och hur det är att vara au pair, vilket jag inte är längre. Men ett sista inlägg blir det alltså nu och vad hade inte passat bättre än att berätta om när jag åkte tillbaka för att hälsa på min lilla au pair familj?
'
Det var en långhelg i oktober som jag slängde skolböckerna i väggen och for till London. Ni kanske tycker att jag knappt kommit hem innan jag åker igen. Men som jag längtar efter London! Hela tiden och inte minst efter "mina barn". Jag skypar med dem ungefär en gång i månaden och varje gång önskar jag att jag kunde få kram dem, bara lite.
När jag kom fram och knackade på dörren så var de som om jag aldrig åkt. Det kändes som om jag bara varit borta en helg trots att de nu gått ett par månader :P
Självklart passade jag på att hänga en hel del med Solena. Hon bor fortfarande kvar i London men jobbar nu för en släkning som har den här godingen till son :)
Medans tjejerna gick i skolan så var jag med Solena. Vi gick längs South Bank, shoppade, fikade och kollade på Sing-a-Long-Sound of Music! Det var nog något av det bästa jag sett och såååå roligt! Definitivt något jag varmt kan rekomendera! ;)
Efter varma rekomendationer av Will (pappan i familjen) så gick jag och Solena och kollade in Borough Market som ligger längs Themsen. Så himla mysigt! Här finns fiskare, slaktare, bagare, grönsakshandlare, florister, fik och resuranger. Massa lokala produkter samlas här och det är bara mysigt att gå omkring och se allt!
På lördagkväll blev jag inbjudan att vara med på Strictly Come Dancing kväll med familjen. Programmet är det samma som svenska Let´s dance.
Will och Alex hade bjudit in Alex mamma och hennes syster och man. Kvällen börjar med att alla kollar på programmet, även tjejerna får vara uppe och kolla. Alla sitter framför tv:n och säger vad de tycker. Det blev väl mest prat om klänningarna då det är det viktigaste enligt Isla och Tana :P
När programmet var slut gick tjejerna och la sig och vi "vuxna" åt en jättegod trerätters som Will hade gjort. Det var så himla trevligt och roligt. Trots att jag kunde vart både barn och barnbarn till alla där så blev det väldigt roligt. s.
Här är jag med "mina barn". Det har blivit så stora. Tana går redan i skolan och Clover både går och pratar :P
Isla och Clover i mitt knä :)
Tana, underbara Tana. Nån gång har Alex (mamman i familjen) mailat och berättat att hon gråter på kvällarna och ropar på mig, Jessiekey är mitt smeknamn. De riktigt skär i hjärtat och jag saknar dom så det gör ont, varje dag.
Förhoppningsvis ska jag hälsa på igen till sommaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0