Hemma, var ligger det nånstans? Kan nån ge svar? Nu är det midsommar och dans, hos mor och far

Jag ska åka hem. Till Sverige. Jag ska lämna min värdfamilj. Mitt liv som jag skaffat mig här.
Jag vill hem, jag längtar hem! Men samtidigt så vill jag stanna. Jag vill vara här. Jag trivs så jäkla bra.
Så som jag lever nu, med mina vänner här. Så kommer jag ju aldrig ha det igen! Någonsin.
Lägga alla sina pengar på enbart roliga saker, bo mitt i metropolen - gångavstånd till allt typ. De är inte som Jonslund de ;)
-
Jag saknar alla där hemma, min familj, min släkt och mina vänner. Fruktansvärt mycke!
Jag saknar tystnaden. Jag saknar att kunna gå ut i en trädgård - MED GRÄSMATTA. Jag saknar att kunna äta precis vad jag vill. Att gå på promenad utan att träffa någon. Att kunna snyta sig o de INTE är en massa svart damm i näsan. Mitt rum. Att cykla. Köra bil. För att inte tala om all mat jag längtar efter!
-
Men jag kommer sakna DET HÄR. 2010 var de bästa året i mitt liv soo far. Nu jobbar vi på 2011 ;) Jag vet att jag kommer gråta när ja ska säga hej då för sista gången till familjen.
Jag kommer inte få se Clover börja gå. Jag kommer missa Tanas första dag i skolan.
Fa-an va jobbigt de kommer bli. De här tjejerna är ju lika mycke mina barn som Alex o Wills. Nästan i alla fall...
De gör ont att veta att jag inte kommer vara en del av deras liv igen.
-
Följande citat har Fredrica ytrat:
-"känns bara så jäkla bra att tänka att det här är mitt jobb, mitt liv och min tillvaro just nu"
-"vill inte lämna värdfamilj, vänner och en fin stad, men vill samtidigt träffa sina andra vänner och familj och gå vidare med livet"
-
Jag bondar en del med denna låten. Ibland är de skrämande hur många ömma pungter de lyckas hitta. Om man bortser från att hon är på en båt och har barn xD men de är bara en småsak.
---
Jag minns en dag på oceanen, emot oss kom ett ensamt skepp. 
Jag stod och tittade vid relingen, i skeppets akterstäv fladdrade en fana 
Där vinkade den svenska flaggan, då tänkte jag att dessa män 
Och kvinnor där på skeppet, far vår väg tillbaks 
Vi seglar bort, de seglar hem 

Hemma, var ligger det nånstans? 
Kan nån ge svar? 
Nu är det midsommar och dans, hos mor och far 

En plats där jag får vara stilla, där ingen tränger sig inpå 
Jag vill få skapa mig ett eget bo, för mig och för min man 
Och för våra ungar 
Och tänk att äntligen få vila, få sova i sin egen säng 
Ja, vi ska ta dig till en plats där du får stanna 
Du ska snart få komma hem 

Hemma, var ligger det nånstans? 
Kan nån ge svar? 
Nu är det midsommar och dans, hos mor och far 
Vägen vi färdas den bär bort, aldrig tillbaka 

Hemma var ligger det nånstans, vem kan ge svar? 

Ja, vi ska ta dig till en plats där du får stanna 
Du ska snart få komma hem


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du skriver så man blir tårögd gumman.....Förstår att du har det jobbigt just nu!!! Puss mamma

2011-06-02 @ 01:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0