Att vara Au Pair

För ett tag sen fick ja en del förfrågningar om hur det är att vara Au Pair så ja tänkte att ja skulle försöka o beskriva hur ja tycker det är :)

Jag trivs jättebra med att vara Au Pair. Vilket beror på många olika saker:
1. Ja bor och arbetar hos en helt otrolig familj! Vilket gör stor skillnad på om man trivs eller inte.
2. Barnen är underbara.
3. De är inget tung o långtråkigt arbete.
4. Ja kan inte riktigt kalla de arbete. För mig är de mer som en livsstil och så som ja arbetar här känns de mer som om ja är en storasyster.
5. Ja bor i ett fint o bra rum.
6. Ja bor nära många vänner.
7. Ja bor i London.
8. Min "familj" är väldigt hjälpsamma och uppmuntrar mig att hitta på saker.
Alla dessa saker tillsammans gör att jag trivs o inte ångrar au pairandet en sekund! Ja rekommenderar verkligen att ni testar på detta om ni känner för att göra något annat, se ny städer, träffa nya människor o gillar barn så klart :P Annars kan de nog vara väldigt tråkigt o jobbigt.
Men självklart finns de nackdelar med detta oxå. Men som ja skrivit tidigare beror mycke på med vilken familj man bor hos och hur många vänner man har omkring sig.
Alla är ju olika. Vissa familjer vill ha din städhjälp medan vissa inte vill ha nåt alls. En del har små barn, en del har äldre barn. En del har många, en del har få. Vissa har väldigt strikta regler o levnadsätt medans andra är mer "easy going"
Jag har personligen lärt mig MASSOR om mig själv, om andra, om mina egna uppfattningar om saker o ting. Hur man lär känna andra människor, hur man respektera andra och hur man ser på världen. Ja har vuxit massor under den lilla tid jag varit här och kommit fram till saker ja inte visste att jag hade en uppfattning om.
Men om jag ska säga en sak så är det detta: prova på att vara au pair!
Om man hamnar hos en familj man inte trivs med så är det bara o byta. De finns alltid nån annan som behöver hjälp :P
xoxo Jessica

Kommentarer
Postat av: Stina

Ett väldigt bra blogginlägg Jessica! (Y) Alla borde prova att vara au pair, vi lever ju livet ;)

2010-11-16 @ 12:45:25
URL: http://whatstinadid.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0